Община Пловдив планира да отдели 261 000 лева за сервизно обслужване на паркоматите в “Синя зона”. Обществената поръчка за тази дейност вече е обявена, а офертите ще се приемат до 16 октомври.
Според условията на поръчката, всеки проблем, който възникне, трябва да бъде отстранен в срок от 8 часа. Освен това се предвижда извършване на месечна профилактика на устройствата.
През последните 7-8 години Общината постепенно е инвестирала в нови паркомати, които заменят старите и подобряват качеството на услугата, същевременно намалявайки възможностите за корупция. Миналата година бяха закупени 17 нови паркомата, с което общият им брой достигна 98.
Шофьорите могат да заплащат 2 лева на час за паркиране, както и 1 лев за кратък престой от 30 минути. Настоящата обществена поръчка цели поддръжката на паркоматите, както и тяхното нормално функциониране и почистване.
Паркоматите в града работят с информационната система Parkfolio, а автоматите Strada предават данни към интерфейса Smartfolio. Тази система е интегрирана с приложението Tpark, което предоставя информация за извършените плащания и поддръжката на Parking Right Management (PRM) сървъра.
Приложението позволява проследяване на продадените талони и техните детайли, включително информация за всяка продажба, таксата, местоположението и регистрационния номер на автомобила. Освен това, то предоставя възможност за наблюдение на наличните средства в паркоматите.